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Ducati 1299 Will Have ?Tiptronic-Like? Shifting

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    #1

    Ducati 1299 Will Have ?Tiptronic-Like? Shifting

    Ducati s'? scemunita, una novit? dietro l'altra...

    La 1299 sar? la S, la R rimarr? 1199...
    ------------------------------------------------------------------

    If there is a common thread for Ducati’s upcoming EICMA reveal, it is the influence and benefits of owner Audi AG. We have already seen the German car manufacturer’s variable valve timing technology find its way into the Testastretta engine, in the form of Desmodromic Variable Timing (DVT).
    Our sources say that the all-new Ducati Multistrada, which will debut in just a few weeks’ time, will be the first model equipped with DVT. While Ducati ups its ante in the ADV market, our Bothan spies have tipped us off to another piece of Audi tech that will find its way onto a Ducati motorcycle, as the 1299 will received a “Tiptronic-like” gearbox that allows for touch-button upshifts and downshifts.
    It’s not clear if the Ducati 1299 superbike will have a dual-clutch gearbox with its new shifting abilities, but riders will be able to rapidly click through the gears without using the clutch. Our sources make the system sounds like an enhanced version of Ducati’s Quick Shift system (DQS), which already allows for clutchless up-shifts.
    Adding now clutchless downshifts to the list of features coming to Ducati’s superbike line, the Italian company is trying very hard for this mid-model update to be more than just that.
    We know already that the 1299 will feature an extra 100cc on the base and “S” models, while the “R” model will remain at 1,198cc for World Superbike regulations. The bump in displacement is a new philosophy for Ducati, which is using the weight savings in its v-twin design to bust category trends with larger displacement machines — a move first seen with the Ducati 899 Panigale middleweight.
    Start counting the days to EICMA, Ducati fans. Good stuff is ahead.
    Source: Bothan spies




    Fonte: asphaltandrubber

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    #2
    notizia old, gi? si sapeva.

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      #3
      Beh, potevi dircelo...

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        #4
        Originally posted by Pinzo? View Post
        notizia old, gi? si sapeva.
        Sapeva cosa...?

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          #5
          Anto' era quasi scontato che non sarebbero riusciti a fsr cambiare il regolamento in tempo, per cui la r resta com'? e la s riceve sto motorone che sinceramente non so fino a che punto dar? risultati migliori..dicono stessa potenza ma coppia raggiunta prima..bohh..sono sempre pi? attratto da questa r1..

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            #6
            Forse non avete colto la notizia dell'articolo...Si parla di un cambio simil doppia frizione, se cos' fosse, Ducati sarebbe la prima a proporlo su una moto stradale

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              #7
              Hai ragione, stavo leggendo in Inglese e dice:Non ? chiaro se sar? dotata di nuova frizione..comunque se fosse sarebbe una grande cosa..io so solo che sto gi? impazzendo per tutte ste Novit?...vedremo a breve..vieni alla fiera?

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                #8
                Non ? vero che dicono che sar? un cambio doppia frizione, c'? scritto chiaramente che non ? chiaro.

                "It?s not clear if the Ducati 1299 superbike will have a dual-clutch gearbox".

                Un conto ? tradurre gli articoli, un altro ? tradurre facendo finta di capire quello che si vuole.

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                  #9
                  B? sarebbe pure cosa buona ? giusta capire uno che scrive... Mi pare sia stato detto che:"si parla di un cambio simil doppia frizione..."

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                    #10
                    Vabb? si vedra, una cosa ? certa. Dopo anni ritornero all eicma. Kawa bmw ducati yamaha....insomma tante novit? in un momento ostile, mi fa solo piacere (anche se a dire la verita passero molto tempo nello stand beta, voglio un trial)

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                      #11
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                        #12
                        ma il doppia frizione non lo ha presentato la honda sulla VFR nuova?
                        (nuova,,,cioe' l'ultima uscita)

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                          #13
                          Non so se ci sar? qualcosa tipo doppia frizione (dubito ma non si sa mai): punterei piuttosto su una novit? che sui campi gara aveva gi? fatto la sua comparsa in stagione sulla panigale con impianto elettrico racing e software apposito di centralina, cio? la scalata assistita ...

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                            #14
                            Originally posted by desmodannato View Post
                            Ducati s'? scemunita, una novit? dietro l'altra...

                            La 1299 sar? la S, la R rimarr? 1199...
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                            If there is a common thread for Ducati?s upcoming EICMA reveal, it is the influence and benefits of owner Audi AG. We have already seen the German car manufacturer?s variable valve timing technology find its way into the Testastretta engine, in the form of Desmodromic Variable Timing (DVT).
                            Our sources say that the all-new Ducati Multistrada, which will debut in just a few weeks? time, will be the first model equipped with DVT. While Ducati ups its ante in the ADV market, our Bothan spies have tipped us off to another piece of Audi tech that will find its way onto a Ducati motorcycle, as the 1299 will received a ?Tiptronic-like? gearbox that allows for touch-button upshifts and downshifts.
                            It?s not clear if the Ducati 1299 superbike will have a dual-clutch gearbox with its new shifting abilities, but riders will be able to rapidly click through the gears without using the clutch. Our sources make the system sounds like an enhanced version of Ducati?s Quick Shift system (DQS), which already allows for clutchless up-shifts.
                            Adding now clutchless downshifts to the list of features coming to Ducati?s superbike line, the Italian company is trying very hard for this mid-model update to be more than just that.
                            We know already that the 1299 will feature an extra 100cc on the base and ?S? models, while the ?R? model will remain at 1,198cc for World Superbike regulations. The bump in displacement is a new philosophy for Ducati, which is using the weight savings in its v-twin design to bust category trends with larger displacement machines ? a move first seen with the Ducati 899 Panigale middleweight.
                            Start counting the days to EICMA, Ducati fans. Good stuff is ahead.
                            Source: Bothan spies




                            Fonte: asphaltandrubber
                            rispondo a caldo alla tua affermazione.. cio? non ho letto i post successivi.. non s'? scimunita era chiaro che fosse una S in quanto la R serve come base per la SBK e visto che non poteva correre con quella non aveva senso e inoltre lo si leggeva a chiare lettere nella prima foto della presentazione del negozio..

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                              Dubito sia un doppia frizione, propenderei pi? per un sistema con "blipper" anche in scalata come il BMW S1000RR 2105.
                              Chiss? se davvero inseriscono anche la cambiata servoassistita con pulsanti a manubrio. Se cos? fosse, divento Ducataro
                              In effetti, una volta implementato il blipper, sarebbe "facile" farlo.

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